Sunday, May 17, 2015

Nästan klar...

Idag känns det inte alls så tungt att det är söndag. Tidigare skulle jag ha beskrivit söndagar som lilla måndagen. För man vet att snart är det minsann dags igen. Men nu känns det helt okej, klumpen i magen är nästan obefintlig och jag har fått mycket gjort idag. Kanske för att jag skuttade upp innan klockan 11 på förmiddagen. Men men :)
Jag var ett tag i ateljén och jag tänkte att jag skulle dela med mig av vad jag har på gång där. Ett litet stickprov, för jag har inte lagt upp så mycket bilder på min konst här på ett tag. Men nu ska ni höra...Jag har just skrivit min sista uppgift och nu är det bara praktiken kvar! Sen är jag undersköterska!
Porträtt och experiment som är på gång, och denna abstrakta sak som ska sitta på väggen i lägenheten. Den är inspirerad av en karta, kanske syns det lite :) Det är äkta guld serru. Bladguld alltså.
Ha en härlig start på veckan!
PS. Om ni har Instagram följ mig där för dagliga skisser mm.
hannawindarp heter jag där. Bli min vän :p

1 comment:

  1. Roligt att höra. Du går framåt på bred front ! Skolan och skapandet. "Bara" praktiken kvar... Den där klumpen i magen försvinner alltmer ju mer erfarenhet man får. Lite "pirr" får vi stå ut med. Desto skönare mellan varven..

    ReplyDelete