Friday, August 1, 2014

Mail till Alex och Sigge...

Jag är ett stort fan av podcasts och prenumererar och lyssnar på en hel del bland annat Alex & Sigges podcast. Men en sak har verkligen stört mig och som har fått mig att sluta lyssna i perioder...Deras sätt att prata om djurs lidande.
Detta är enligt mig inte alls rätt ingredienser för humor. Om någon är intresserad så lägger jag upp mailet här på bloggen:


Hej Alex och Sigge!

Jag har lyssnat på er podcast sedan första avsnittet och lyssnar ofta igen på gamla avsnitt då jag sitter och målar.
Ni kan vara fantastiskt underhållande ibland och jag uppmanar dig Sigge att härma fler personer, för då skrattar jag högt i tunnelbanevagnen :)
Men nu till lite ris…Och sluta för guds eller Zeus skull inte läsa nu, för som en trogen lyssnare och även värvare av nya lyssnare åt er så kan det ju vara intressant att höra vad jag har att säga.

Jag var ganska arg och besviken på er, ett tag nu, vilket säkert inte störde er avsevärt. Men det stör mig och mest störande är det att då jag kommer krypande tillbaka efter underhållning till er pod så gör ni det igen! Nämligen att göra er lustiga på oskyldiga djurs bekostnad och skrattar åt deras lidande!
Ni skrattar åt Nelson och hans öde, ni gör er lustiga och diskuterar hur man kan göra den makabra historien om giraffen än värre och nu senast så snackar ni och gethuvuden som huggs av. Detta är bara några exempel, för det finns fler!
Jag fattar att det är lätt att sparka på de som redan är svaga och att ni är en del av den stora systematiska förtrycket av djur och att ni säkert bara ser dem som handelsvara, förutom en katt som jag tror någon av er hade?
För mig är det så sjukt svårt att förstå hur två så emotionellt utvecklade män kan sitta och ena stunden gråta åt barn-jaget och andra stunden skratta gott åt den vedervärdiga djurhållning som pågår dagligen.
Jag vill bara uppmana er att respektera livet! Livet är det enda djuren har och det sliter vi ifrån dem, det är fruktansvärt och empatilöst.

Snälla hör min uppmaning och här kommer även tips till er om det nu är så att ni faktiskt inte har fått information om sakernas tillstånd.
Och om ni nu inte vill veta hur det ser ut i verkligheten för djuren så ska ni kanske fundera på varför ni inte vill veta.
Om slakthus hade glasväggar…

Paul MacCartney`s If Slaughterhouses had glass walls:
https://www.youtube.com/watch?v=p_UpyY2MIOc

Dokumentären Forks over Knives:
http://putlocker.is/watch-forks-over-knives-online-free-putlocker-127301.html

Earthlings:
http://www.documentarywire.com/earthlings

Blackfish:
http://putlocker.is/watch-blackfish-online-free-putlocker-205971.html

Fler dokumentärer som kommer att få dig att tänka om:
http://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/5-life-changing-animal-documentaries-you-can-watch-for-free-right-here/

Ge detta en tanke. Välj att öppna ögonen och att bli en kärleksfull människa utan villkor.
Fortsätt drömma. //Hanna


Jag inbillar mig inte att de kommer att titta på någon av dokumentärerna eller ens svara, men för mig är det i alla fall viktigt att säga vad som har gått och gnagt på mig länge.

2 comments:

  1. Du skrev ett väldigt välformulerat mail! Jag har aldrig lyssnat på deras podcast men tycker det låter väldigt osmakligt att ta upp såna ämnen på vulgära sätt. Hoppas du får en svar, eller i alla fall att de tar till sig det du skrivit. Och väldigt professionellt att du skickade med länkar och allt det.

    ReplyDelete
  2. Tack :) Ibland får man till det. Men vi får ju se om de svarar.

    ReplyDelete